Internet prodavnica – Online trgovina

Za veoma puno malih preduzetnika veliki značaj u osvajanju tržišta i predstavljanje kupcima čini online prodaja ili elektronska trgovina. Svaki novi kupac  preduzetniku pruža veći mogućnost za opstanak u biznisu. Takođe, prilagođavanje potrebama tržišta i novim trendovima i fleksibilnost u poslovanju je glavna prednost malih biznisa u odnosu na velike tržišne igrače. Upravo je to zadatak svakog preduzetnika da aktivno radi na korišćenju savremenih informacionih rešenja u cilju održanja i razvoja biznisa.

Najjednostavnije definisano online prodaja predstavlja to da se proizvod učini dostupan kupcima iz fotelje. Kupci žele lakoću i udobnost kupovine. Online prodaja ima značajnih prednosti za same preduzetnike, kao što su: značajno smanjuje troškove prodaje, štedi vreme, kreira email bazu kupaca, može biti uspešno realizovana i jednostavnim informacionim rešenjima i sve to uz minimalno korišćenje ljudskih resursa.

Dva primera izgleda Internet prodavnice iz perspektive posetioca – korisnika

Internet prodavnica

opencart

Prvi korak u pokretanju online prodaje je informisanje o ciljnim kupcima putem interneta, imejlom ili nekim društvenim mrežama o proizvodu kao i dostavljanje detaljnih informacija o uslovima i načinu kupovine istih.
Najveći problem preduzetnika u Srbiji je realizacija samog plaćanja. PayPal kao platni servis još uvek nije pokrenuo svoje poslovanje u Srbiji,  međutim, online prodaju je moguće realizovati i tradicionalnim načinom plaćanja. Dovoljno je da primer popunjenog naloga – uplatnice za uplatu dostavite kupcima e-mailom, veb prezentacijom ili putem neke društvene mreža Facebook, Twitter i sl.).
Kupac uplatu može izvršiti elektrtonskim putem, uplatom sa svog tekućeg računa ili uplatom u pošti ili banci kao i mogućnošću uplate pouzećem. To je stvar vašeg ličnog izbora. Po prijemu uplate, poslednji korak je isporuka proizvoda i konačnog računa na naznačenu adresu kupca.

Blanko opsta uplatnica

Blanko opšta uplatnica

Preduzetnici koji online prodaju vide kao jedini i osnovni način prodaje treba da razgovaraju sa predstavnicima Banke u kojoj imaju poslovni račun o alternativnim rešenjima plaćanja koja su razvijena u cilju sigurnog i efikasnog obavljanja elektronske prodaje.

Međutim, uslov za uspeh u online prodaji nije samo u jednostvnosti njene realizacije ili činu dostave proizvoda kupcima, već i prethodnom poznavanju osnovnih načela i tajni online osvajanja kupaca koji će želeti vaš proizvod.

Onlajn prodaja nije lak posao. Dobra strana ovog načina prodaje je direktan put do kupaca širom sveta. Jedini uslov je taj je da morate uložiti puno napora, mašte i znanja u zadobijanju njihove pažnje. Kao i u svakom poslovanju, tako i u Online trgovini jako bitno mesto zauzima Marketing!
Vaša veb prezentacija je samo jedna od milion i zato morate dobro osmisliti način na koji ćete predstaviti proizvode i usluge kupcima.
Važno pitanje online prodaje je: Šta prodajete? Svaki artikal koji je moguće oglasiti putem štampanih medija ili kataloga danas je moguće prodati i putem interneta. Međutim, važno je prethodno definisanje ciljne grupe i poznavanje potreba ciljnih kupaca i načina ponašanja u kupovini. Opšte pravilo je da žene ređe kupuju putem interneta od muškaraca, da se informaciona tehnologija najbolje prodaje putem interneta, kao i luksuzni proizvodi, da se osnovne prehrambene namirnice kupuju u obližnjim hipermarketima i sl. Online prodaja je jedan od mogućih kanala prodaje što ponovo zavisi od toga ko je vaša ciljna grupa, koje su njene potrebe i šta prodajete.

Načelo doslednosti važi i u online prodaji. Kupci najčešće stav o kvalitetu nekog proizvoda formiraju na osnovu slike koju imaju o firmi ili prodavcu koji predstavlja isti. Kupci prepoznaju Brend! Važna informacija za kupca je kvalitet i sadržaj odabranog interent sajta putem koga prodajete proizvode. Kanal prodaje mora biti u skladu sa željenom percepcijom kupca o vašem proizvodu/usluzi, kao i o vašem biznisu.
Veb prezetnacija mora biti jednostavna. Ukoliko odlučite da online prodaju realizujete putem sopstvene veb prezentacije učinite istu što jednostavnijom za posetioce. Neka istraživanja su pokazala da posetioci često odustaju ukoliko je registracija obavezna već prilikom prelistavanja sadržaja veb sajta. Registracija je poželjna jer putem nje kreirate bazu posetilaca i potencijalnih kupaca ali nastojite da to bude korak dva nakon što ste ponudom zainteresovali posetioce.

Virsto Marketing - Logo

Virsto Marketing – Logo

Takođe, jedna od tajni uspešnih veb prezentacija je logo. Obavezno postavite logo na svakoj strani prezentacije i neka on bude link ka početnoj strani. Naterajte posetioce da zapamte vaš logo.

U nastavku je još nekoliko praktičnih saveta za upeh u online prodaji:

Isticanje važnih koristi za kupca – garancije, besplatna dostava, mogućnost vraćanja, rok trajanja, servis i održavanje i sl. su važne koristi za kupca prilikom donošenja odluke o kupovini i ukoliko su sastavni deo proizvoda moraju biti vidno istaknute.
Kontinuirana promocija veb sajta – savršen veb sajt nije dovoljan, neophodno je aktivno promovisati isti. Budite na mestima uobičajne posete vaših ciljnih kupaca.
Promotivne cene – online kupovina još uvek nije postala regularan način i put kupovine u Srbiji. Siguran put pridobijanja kupaca su niže cene od onih koje se mogu naći u maloprodaji. Motivišite ih nižim cenama i dodatnim popustima da aktivno koriste ovaj način kupovine ukoliko je on istovremeno važan i za uspeh vašeg biznisa.
Unapređenje sajta – veb prezentacija je živa stvar i treba je menjati u skladu sa ostvarenim rezultatima. Ukoliko smatrate da možete više i bolje radite na unapređenju prezentacije sve dok rezultati nisu u skladu sa vašim očekivanjima.
Strpljenje – minimalno potrebno vreme za sagledavanje rezultata je šest meseci od postavljanja prezentacije. Važan je postepen rast u broju poseta i kontinuitet. Redovno pratite izvešaje posećenosti i budite strpljivi.

Ukoliko imate nekih pitanja ili želite savet oko izrade prodavnice, web sajta, promocije na internetu kvalitetnim marketingom pogledajte ponudu na našem sajtu i pišite nam slobodno.
Virsto Marketing sajt: virstomarketing.webs.com

Advertisements

2 comments on “Internet prodavnica – Online trgovina

  1. Povratni ping: Kako nastaje jedan kvalitetan sajt? | Virsto Marketing Škola

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s