Šta je baner i koja je svrha banera?

Izrada banerabanner1

Baneri su trenutno najrasprostranjeniji oblik oglašavanja na internetu. Oni su ustvari atraktivni oglasi u obliku statične slike ili animacije, čija je uloga da zainteresuju posetioca i posluže kao linkovi prema vašim web stranicama.

Baner se takođe može posmatrati i kao oglasni prostor koji je sastavni deo neke web stranice, unutar koga oglašavač može objaviti bilo koji sadržaj koji se inače sme objaviti na internetu. Dimenzije banera možete birati iz standarda (120 x 60, 160 x 60, 180 x 150, 400 x 240, 250 x 250, 336 x 280, 468 x 60) ili pak po meri, sve u zavisnosti od toga koliko prostora imate za reklamu.

Svrha banera

Oglašavanje na web-u putem reklamnih banera, definitivno znači povećanje prodaje i uticaja na potrošače.
Baneri se mogu koristiti za više namena, kao što su:

  • Povećanje prodaje proizvoda ili usluga
  • Obaveštavanje potrošača o novim proizvodima / uslugama ili specijalnim ponudama
  • Širenje informacija od javnog značaja
  • Omogućavanje ljudima da zapamte ime Vaše firme (povećanje njihove želje da kupe baš Vaše proizvode)

Vrste banera

Možemo razlikovati dve osnovne vrste banera:

Vrste reklamnih kampanja

Kampanje vođene putem reklamnih banera, generalno se mogu podeliti u dve kategorije:

    • Branding kampanje – kako sama reč kaže, služe za izgradnju brenda neke firme ili proizvoda i omoguće im prepoznatljivost u javnosti. Obično se vode paralelno sa kampanjama u drugim medijima (štampa, radio, televizija, sponzorstva…) Ove kampanje mogu voditi firme koje su već poznate javnosti (kao što Coca-Cola recimo promoviše svoju Coca-Cola Light verziju) ili firme koje se sa svojim imenom tek probijaju na tržište, a imaju novca za dužu kampanju (kao što je SAAB recimo). Cilj ove kampanje, nije da natera posetioca da odmah klikne na baner, već da ureže u sećanje ime kompanije ili proizvoda kroz konstantno pojavljivanje i poveže tu sliku sa nečim lepim i privlačnim.
  • Click-through kampanje – se koriste onda kada ne želite da promovišete svoj brend, već konkretan proizvod ili uslugu na najdirektniji način. Ovakav baner mora pozivati posetioca na neku akciju, mora sadržati neka osećanja, ili biti duhovit, kako bi privukao pažnju.
    Prednost ovakve kampanje jeste privlačenje užeg spektra posetilaca koji su zainteresovani za konkretan proizvod ili uslugu.

**Ukratko**
Baner predstavlja vid oglasa na web sajtu i koristi se kao pokretna reklama koja vodi na sajt onoga koga reklamirate. Česta alatka internet marketinga.

Ukoliko želite da reklamirate svoj sajt na nekom drugom sajtu, pravo rešenje je da napravite svoj baner i postavite ga na tuđi sajt uz dogovor i nadoknadu koju postignete sa vlasnikom tog web sajta.

Baneri se najčešće prave u Flashu ili GIF formatu pokretne slike.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s